Klik Klik..

Tuesday, February 06, 2007

Ceramah Dr. Fadzilah Kamsah



Semalam..

Dr. Fadzilah Kamsah datang opis aku.. dia bagi ceramah untuk satu sesi Executive Talk.. as usual, ceramah Dr. Fadzilah ni mmg tak mengecewakan.. ada jek ayat2 menarik dia nak buat org stay utk dgr apa yg dia cakap selama 2 jam setengah..hehe.. sedikit sebanyak wat motivasi naik sketla... cuma ada satu ayat buat aku terfikir sejenak.. ayat yg prof dia bg masa dia studi kat obersea dulu..

" Make everyday is your masterpiece.. who knows, it will be your last day.."

Yup.. aku tersentak gak dengar ayat tu.. tak boleh bayangkan kalau hari ni hari terakhir aku.. dah bersedia ke aku nak melangkah ke alam lagik satu.. dengan amalan yang tak seberapa.. dengan dosa2 yang semakin melambak.. (~_~) banyak soklan bermain kat kepala.. sempat ke aku nak balas jasa parents aku? berapa banyak usaha yang aku dah contribute kat opis aku.. adakah aku dah berusaha sehabis baik untuk mendapatkan yang terbaik dalam hidup? uhuk..

Memang betol, sekali sekala.. kita perlukan orang untuk menegur kita.. dan aku bersyukur sebab rasa terpanggil untuk dengar ceramah Dr. Fadzilah semalam.. InsyaAllah.. kita perlu jadikan hari ini lebih baik dari hari semalam.. :)

Take gud care everyone..
Newer Post Older Post Home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...