Klik Klik..

Wednesday, November 21, 2012

Home Sweet Home: DIY Wall Sticker Deko


Hari ni skip tak pergi lepak kat fac pon..kepala pening agaknya sebab makan ubat resdung pagi-pagi kot..huhuh.. jadinya hari ini aku telah mendeko dinding bilik bawah yang agak kecomotan itu.. bilik tu berconteng ngan pen marker semua.. tapi contengan tu bukan hero-hero aku yang buat.. memang masa kitorang beli rumah ni dah ada dah contengan tu.. anak tuan umah lama kot yg menconteng..

Bilik bawah ni kecik so kami jadikan bilik office cum bilik mainan budak.. 2 in 1 la.. sebenarnya mcm plan nak cat baru.. tapi asben dah siap bertukang lekat para n mini kotak kat dinding..so aku rasa cam leceh sket nak cat.. jadinya kena guna alternatif lain lah.. semestinya wall sticker..huhuhu.. Tengok kat internet ada gak yang jual tapi cam mahal la..satu set mau rm45-rm65.. takde kejer la makcik..huhu..

Last2 semalam terjumpa sticker2 kartun yang agak comel pada pandangan aku untuk ditampal.. pastu yang bestnya rege rm2 jek sekeping satu set tu.. :p aku beli 3 set total rm6 je la.. ngehehehe.. 

contengan dinding sebelum tampal wall sticker

3 set wall sticker kartun yang comei.. aku suka mario brothers tu.. (^_^)v
Nak pasang wall sticker ni senang je tapi agak leceh jugak....senang sebab diorang ada letak sample design kat belakang tu..so kejer kita tinggal tiru je kalau tanak design sendiri.. Cara-cara pasang wall sticker:

1. Lap la dulu kawasan dinding yang nak ditampal tu.. arahan suruh lap dgn air sabun sedikit pastu lap bagi kering.. aku lap je tak guna air sabun pon..huhuh.. yang penting dinding takde bahan2 cela yang boleh mengganggu kesan tampalan tu nanti..

2. Cabutlah dengan berhati-hati wall sticker tu sebab mudah koyak..tambah lak yang rege murah ni..

3. Tampal dan dekolah mengikut kesukaan hati anda.. huhuhu.. aku deko memang betol2 tujuan nak menutup cela contengan dinding tuh.. :p

4. Lepas tampal, gosok2 balik ngan kain supaya takde ruang2 angin kat sticker tuh.. kalau agak2 tersalah tampal nak adjust balik..boleh cabut balik dengan syarat kena slow n steady la.. gam sticker ni agak ok..

5. tampal lah sehingga semuanya habis digunakan.. (^_^)v.. amek masa 2 jam gak la aku nak menampal 3 set ni..huhuh..

taraa.. dah siap tampal wall sticker..dah tak nampak sangat kesan2 contengan tu. hehehe..

sudut ruang mainan Khalif n Kashaf yang telah diberi nafas baru..ewah.. :p

Rasa cam best lak..so far puas hati la.. sebab bebudak ni pon mcm tak teringin nak kikis2 ngan kuku cabut sticker tu.. :P lagipon boleh jadi learning tool gak belajar pasal color n animal.. ;) bijak tak bijak tak? muhahaha.. nanti nak survey2 lagik la design2 yg sesuai tampal kat dinding tepi tangga ke..huhuhuh..

jha neh..

1 comment:

M1ss F0r3st said...

cung la wei! jgn budak2 tu conteng kat sticker tu sudah...tp anak2 ko tak conteng dinding..xpe. xmcm anak2 aku. hehehehe...

Newer Post Older Post Home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...