Klik Klik..

Thursday, June 27, 2013

Trip Padang-Bukittinggi [1]: Itinerary dan Bajet Perbelanjaan Cuti-Cuti Padang, Indonesia


Bismillah.. akhirnya..setelah sekian lama nak masuk dua bulan kot dari tarikh trip.. baru berpeluang nak citer detail pasal cuti-cuti aku gi Padang-Bukittinggi, Indonesia hujung April hari tu.. :P .. Bersedia untuk dimuntahkan dengan koleksi gambar-gambar sepanjang percutian ye kengkawan.. aku cuba share pengalaman secara bersiri..heheheh..

So, memula sekali baiklah aku share serba sedikit itinerary + bajet perbelanjaan kitorang sepanjang pi bercuti tuh.. please take note kami pergi bercuti ke Padang-Bukittinggi ni selama 3 hari 2 malam je.. kalau nak puas hati melancong kat sana aku suggest paling sikit amek 4 hari 3 malam.. lagi lama lagi bagus sebab banyak tempat2 menarik kat sana.. still banyak lagi tempat yang kitorang tak sempat nak cover..huk huk..

Tarikh travel kami:
28 - 30 April 2013 (Ahad - Selasa)

Flight:
Semestinya la menggunakan Air Asia (KUL - PDG) yang aku gigih beli tiket ni setahun awal masa promosi "Free Seats" tuh..hehehe.. murah sangat2 sebab dapat seat untuk pergi-balik /pax =rm67 .Memandangkan kami berempat, so aku beli 4 seats, totalnya cuma rm268. pastu aku tambah beli luggage 15kg masa balik untuk rm30..

So total kos bagi flight + luggage kami (4 orang) cuma = rm298.

mana nak dapat weh pi bercuti kat seberang laut rege tuh huhu.. kalah rege tiket bas balik Kelantan :P..

Supir + transport:
Berdasarkan info yang aku kumpul dari blog2 orang n forum CARI, aku gunakan khidmat si Aldi Safri neh..memang glamer seantero dunia dia neh kalo supir kat area Padang-Bukittinggi.. tapi time kitorang ni, dia uruskan je sebab dia dah commit ngan family lain so untuk supir kitorang tu dia pass kat kawan dia si Amroe.. tapi sangat2 berpuas hatila..service tip top.. ;)

Sesapa berminat leh contact Aldi neh:

contact no: +6281363385879
e-mel: aldi_safri@yahoo.com

Since aku punya itinerary untuk 3H/2M, masa ni si Aldi charge kitorang untuk khidmat supir + transport + servis + tips diorang = RP1.2 juta.. kiranya ambil dan pulang kat airport takyah nak risau apa2. :) ..kalo dah convert RP 1,200,000 lebih kurang rm382 la.. pada aku berpatutan dan murah dengan servis yang diorang bagi :) .. oh ye, kitorang dapat kereta Avanza.. still baru +  tip top condition dia..

Hotel:
Kami stay 2 malam kat Grand Rocky Hotel Bukittinggi. yang ni aku uruskan sendiri.. hotel ni consider antara yang paling baru kat Bukittinggi tuh..rate 4 star..huhuhuh.. bajet orang berada jek ko Sato :P.. actually, setelah aku compare2 rege, and condition setiap hotel.. aku rasa memang worth every penny aku amek hotel ni.. sebab bawak budak kecik 2 orang tu at least hotel tu biar selesa sikit kan.. ternyata pelaburan yang berbaloi2 :P.. aku book thru Pelangi Holidays (travel agency Indonesia..huk3)

Deluxe room /night + breakfast for 2 = RP700,000 ..so, lebih kurang rm225 semalam. 

Total kos hotel = RP 1,400,000 iaitu bersamaan rm450 (3D/2N).

Sebenarnya ada banyak lagi option hotel yang murah dan agak selesa kalo korang nak lagi bajet.. Antaranya aku suggest Hotel Bunda Bukittinggi..kalau tak bawak anak2 kecik aku amek yang ni je kot.. leh dapat rm135 satu malam kot..sila google :P..

Airport Tax: 
Sila asingkan siap2 duit rupiah korang tu untuk airport tax ye.. satu kepala kena caj RP100,000 bersamaan RM33 la lebih kurang.

Total kos kami berempat untuk airport tax = RP400,000 = rm130 (4 person).

ni bayar masa nak naik flight balik ke KL.. pastikan korang convert siap2 dalam rupiah dan asingkan dari duit belanja lain..kalo tak, naya takleh balik Malaysia semula..huhuh..

Itinerary 3H/2M Padang-Bukittinggi:
Tentatif ni pon aku rangka sendiri hasil dari google-an tahap super saiya ikut pengalaman orang yang dah gi sana..hahaha..aku rasa based on maklumat yg aku kumpul tu, mcm dah boleh jadi tourist guide dah kot :P kekeke.. so far diluluskan dan disahkan oleh Amroe supir kitorang tu la..agak pack juga sebab masa tu tak panjang tapi nak mengejar banyak tempat :p.. Alhamdulillah, mostly mengikut perancangan sedia ada.. syukur kerana dipermudahkan Allah segala urusan sepanjang bercuti neh..kali ni target aku lebih kepada untuk tengok pemandangan..bab shopping tuh sampingan je..konon la kan..tapi banyak terbabas gak part shopping.. (T_T) huk huk.. so, jom kita cekidout itinerary..

DAY 1 (28/04/13): Airport > Bukittinggi.

- 6.00am: Sampai dekat LCCT
- 7.50am: Flight KL-PADANG
- 8.05am: Tiba di Minangkabau Airport
- 9.00am: Brunch di Soto Garuda/Lamun Ombak/Puncak Kiambang --> kami pilih Lamun Ombak
- 10.00am: Lembah Anai Air Mancur
- 11.00am: Pusat Dokumentasi Minangkabau
- 1.00pm: Lunch at local restaurant (PAK DATUK/RM AIE BADARUN) --> kami pilih RM Aie Badarun
- 1.45pm: Putri Minang Shopping Centre/Satu Karya/Toko Lindungan Bulan
- 2.00pm: Bika Talago Koto Baru  (tak sempat singgah sebab hujan lebat)
- 4.00pm Check in Grand Rocky Bukittinggi
- Pasar Atas** (still hujan renyai dan tak larat juga :P)
- Dinner kat restoran tempatan
- Shopping kain kat Yenie Bordir

DAY 2 (29/04/13): Bukittinggi > Tasik Maninjau.

- 7.00am: Breakfast at hotel
- 8.30am: Bergerak ke Danau Maninjau
- 9.30am: Kelok 34-44
- 11.00am: Puncak Lawang
- 12.30pm: beli kerepek di Bundo Kanduang, Matur
- 1.45pm: Lunch di restoran tempatan
- 2.30pm: Panorama Ngarai Sianok/ Terowong Tentera Jepun/ Lubang Japang
- 3.15pm: Pasar Atas
- Balik rehat + solat di hotel
- Dinner
- Jalan2 shopping complex + Jam Gadang

DAY 3 (30/04/13): Bukittinggi > Airport

- 7.00am: Breakfast at hotel
- 8.30am: bertolak dari bukittinggi ke airport
- singgah Rumah Minangkabau second time :P
- singgah kedai Sate Syukur nak rasa sate padang
- singgah 1,2 butik kain tengah jalan
- 11.30am: sampai Minangkabau Airport
- 1.55pm: Flight berlepas pulang ke KL

Pergi sana kitorang tukar around rm1500 untuk belanja (supir + transport + airport tax + makan + souvenir + shopping ) segala.. yang ni ikut kemampuan masing2 la kan.. itupon macam tak cukup bajet sebenarnya..sebab mmg rambang mata tgk kain pasang + telekung kat sana. (T_T) nak nangis.. masa pi sana convert duit tu siap2 so merasala pegang duit juta-juta kan..huhuhu.. masa pergi ni rate lebih kurang rm1 = RP3.2k .. so boleh disimpulkan sebenarnya total kos perbelanjaan percutian kitorang termasuk ngan tiket flight untuk 4 orang plus minus lebih kurang rm2000 la.. okla tu kan.. :) lagi banyak korang shopping lagi banyakla duit yang abes..hehehehe.. 

Okeh ni sedikit sebanyak info.. nanti aku stori-mori detail lagik bersama gambar2..huhuh.. tungguuuuu..

geng2 hero neh sumer tanak try baju tradisional minangkabau..sabar jek :P

~jha neh~

60 comments:

Zura Lee said...

bagus tol entry ni at least blh tau brape bajet nak gi kesana kan..

Kompom pasni lg sebulan br ko sambung cerita ni.. puihh !!! hahaahahaha !!

~SaTo OrEo~ said...

hahaha zura,
ko memang sangat memahami kan? :P weh eden torai la seminggu ada 2,3 post pasal cuti kat padang ni nanti..kekekeke.. tungguuuu :p

Kampung Seri Aman said...

airport tax idr75,000? bukan idr100,000 ke?

~SaTo OrEo~ said...

kampung seri aman,
betul tu idr100,000 sebenarnya..saya tersilap taip.. tq betulkan.. :) dah update..

shine bulan said...

Salam kak , boleh tak emelkan kat saya (prettypasta@gmailcom)

Nak tahu
1.Perlukan visa ke?
2.Passport yang dah buat untuk pergi study boleh pakai untuk ke sane ke? Buat utk ke Jordan tapi nak guna utk ke Padang boleh ?
3.Apa yang perlu selain passport , board pass ?
Thanks a lot :)

aziman omar said...

Lawati blog saya untuk pakej2 menarik ke Padang Bukittinggi Indonesia

http://freelancetour.blogspot.com/

Areen said...

khidmat supir + transport + servis + tips diorang = RP1.2 juta tu utk 4 org atau hrga utk seorg ye?

~SaTo OrEo~ said...

Areen,

1.2juta RP tu mmg cover utk 1 family :)

Amsyahril Syahril said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


faten said...

salam kak, saya nak tanya yang grand rocky hotel tu include breakfast sekali? ok tak breakfast kat hotel tu? hehe.. tq

~SaTo OrEo~ said...

fatin, hotel ni sgt2 best.. sbb hotel baru lg pastu deko smart.. hehe.. puas hatila akak stay sana.. breakfast included + buffet dia mmg best byk option.. ;)

stock database said...

Assalamualaikum. Saya ada tanya en. Aldi tu pakej untuk 5 hari 4 mlm. Dia kata rp3 juta (van +petrol+penginapan &mkn supir+parking+supir). Puan rasa, pakej yg diberikan ada hidden cost x? Adakah ianya termasuk jalan-jalan.?

~SaTo OrEo~ said...

wslm. kalau dia bg rate mcm tu maksudnya dah cover semua.. awak cuma standby duit utk soping je lah kot :) tp mintak confirmkn juga dia cover duit tiket utk masuk mana2 tempat pelancongan tak.

Yurizal said...

Untuk wisata di sumatera barat / ranah minang, memang banyak tamu saudara2 dari malaisia yang datang.
untuk transportasi mungkin bisa mempertimbangkan Compy, Rental Mobil Padang sebagai jasa sewa mobil.

mahsudi said...

Thank you for sharing, tul2 informative to those yg blum pernah gi sana especially me. ;)

~SaTo OrEo~ said...

mahsudi,

alhamdulillah.. semoga bermanfaat..tu pon byk lg nak share tak berkesempatan lak nak mencoret lagik.. :D

ninisarem said...

Salam...t.kasih krn berkongsi info...kami baru pulang dr bkt. Tinggi...kami gunakan khidmat aldi safri yg puan beri dlm entri ini...sgt.memuaskan...boleh promote ngan kwn2 ...

~SaTo OrEo~ said...

ninisarem,

alhamdulillah.. tompang hepi percutian awak berjalan lancar.. :D rindu pulak teringat bukit tinggi.. heheh..

ninisarem said...

Satu lg cerita...kami trtinggal camera di hotel bunda ..bkt tinggi..kami sangka ada dlm beg pakaian...smpai d msia x da..sah hilang..esoknya aldi emel katanya camera kami trtinggal di hotel...mmg baik betul staf hotel dan jujur betul si aldi...mmg boleh promote...

~SaTo OrEo~ said...

wahhh nini.. betol2 rezeki awakla tu dpt balik kamera.. alhamdulillah, insyaAllah Aldi so far mmg sy dgr byk feedback positif.. org kat sana mmg baik2. :)

Alida Ali said...

Tq sgt2 dgn info ni..sangat2 membantu..saya kan pergi oct ni...waktu penerbangan pergi & balik sama..so saya minta izin copy itinerary ye...

TOURSHOLLIDAYS MEDAN said...

lets tour..
kampung halaman ku.. contact person : hendrik
Mobile : +628126001410 ( WhatsApp )
E-Mail : hendrix_thamrin@yahoo.com

kejora 21 said...

Hati2 dgn tawaran2 drp supir yg kurang dikenali. The best choice is hire supir sprt yg diceritakn dlm blog sbb dr situ kita dh tahu supir tu mcmna service dia. Kalau hire supir yg baru dikenali, blum tentu service yg kita byr tu berbaloi atau tidak. Selama 6x saya ke Bukittiggi cuma hire sorang supir & tak pernah tukar2 dgn yg lain, sbb saya puashati dgn service & layanan yg diberikan sepanjang tempoh di sana. So....sape2 yg nak trip anda enjoy, hrga berbaloi2, tempat sopink yg marvelous, boleh contact dgn supir yg saya dh kenal lama nih....Aldi Safri. Dah ramai blogger & tamu2 dr Malaysia yg deal dgn Aldi nih. H/p no. +6281363385879. Wasap pun boleh. Sure tak menyesal kalau hire dgn Aldi. Yang penting, dia boleh dipercayai. Confirm !

Mukhlis Budget Tour Padang Bukittinggi said...
This comment has been removed by the author.
noraisyah sya said...

saya dah ke bukit tinggi padang dan kenal dengan supir yg tip top..rute perjalanan yg lain dr pakej yg ditawarkan membuatkan kami terasa seperti dilayan seperti keluarga sendiri..lelah supir dan juga kami sangat berbaloi dalm 4 hari lawatan kami keranah minang..ingin kembali kesana jika ada kesempatan...lawatla entry saya aisyahpadang.blogspot.com dan supir yg hebat pak unchu: +6285263050669 fb: pa' unchu Aulia

Shima Hashim said...

Terima Kasih...sbbkan saya terbaca blog ini...sy mengambil keputusan untuk mendapatkan perkihmatan supir Aldi...sgt puashati w/p dia pass kt kawan dia....

Mukhlis Budget Tour Padang Bukittinggi said...
This comment has been removed by the author.
7Lines Holiday said...

nak promote sikit, bagi tuan/puan yang nak datang kat padang tak payah risau lagi lah, saya dari 7LINES holiday boleh sediakan transport, hotel, dan pakej tour
insyaallah tuan/puan akan puas hati dengan layanan kami
sila contact

firman
whats app : +62 823 90797959
email :firman_7linesholiday@yahoo.com
blooger : 7linesholiday.blogspot.com

Baladewa Tour said...

Assalamualaikum dan salam sejahterasemua....

Jom ramai-ramai jalan-jalan & shoping di Kota Bandung

Utk Harga Pakage Bandung City Tour 3 hari 2 malam utk 6 org keatas
Pakage : Transport (Apv Suzuki) & Hotel 2 star + Sarapan Pagi (zodiak 2 star)
RM180 /per pax boking 20 pax free 1pax

1 day : Bandung City Tour (Shooping)
2 day : Bandung City - Tangkuban Perahu Tour @ Kawah Putih Tour - Bandung City Tour (Shooping)
3 day : Bandung City Tour (Shooping

Untuk Harga Pakage Bandung City Tour 4 hari 3 malam utk 6 org keatas
Pakage : Transport (Apv Suzuki) & Hotel 2 star + Sarapan Pagi (zodiak hotel 2 star)
RM220 / per pax boking 20 pax free 1pax

1 day : Bandung City Tour (Shoping)
2 day : Bandung City Tour - Tangkuban Perahu Tour @ Kawah Putih Tour - Bandung City Tour (Shooping)
3 day : Bandung City Tour (Shooping)
4 day : Bandung City Tour (Shooping)
** Jika mahu ke Trans Studio Bandung juga boleh

Program Free & Easy
Kunjungi web kami
Www.tourmalaysiabandung.com
Www.baladewatour.com
W.a. +6282216910022
+6281251200062
lieder : Agus Priyo Utomo

aziman omar said...

Kami menawarkan perkhidmatan dan pakej percutian ke Padang Bukittinggi.Urusan dilakukan di Malaysia sahaja.Mudah dan murah.Hubungi kami ditalian 0126665436 untuk pertanyaan ground pakej.
Email:aziman68@gmail.com
Untuk membaca komen2 pelanggan kami,sila ke:
http://freelancetour.blogspot.com
Insyaallah yang terbaik kami berikan dan jaminan kepuasan wang di kembalikan untuk anda!!

Mukhlis Budget Tour Padang Bukittinggi said...

Assalamualaikum maaf Saya Mukhlis dari Bukittinggi padang tumpang promotion, saya Driver com Tourist Guide kat Bukittinggi sudah 15 Tahun bekerja di Travel agentcy di Bukittinggi-Padang, bagi Tuan Puan, abg,Akk yg nak datang Bukittinggi tapi belum ade contact untuk uruskan transportasi kat Bukittinggi insyallah saya boleh bantu uruskan sebaik mungkin sesuai dgn apa yg di minta. Dan yang nak sewa Transportasi Kereta Innova, Van Pregio,Bas ,Bukittinggi bandar kecil sejuk makan sedap, tempat Shopping kain sulam banyak dari yg murah, menengah, Quality dan bagus buat bisness jual balik maupun nak pakai sendiri. Sila datang Bukittinggi nanti saya akn bw kat home industry kain sulam baik yg nak beli sehelai atau pun borong. Saya utamakan Quality bukan Quantity sila call Whatsapp untuk informasi detail
+628197513210 or +6281268422608   email mukhlis8877@gmail.com
mukhlis8877@yahoo.co.id



Untuk informasi detail dan tempahan package dan sewa transportasi silahkan pm whatsapp
+628197513210  Mukhlis
+6281268422608 Mukhlis
@ mukhlis8877@yahoo.co.id
@ mukhlis8877@gmail.com

arman pribadi said...

Assalamualaikum..
Salam dari minang kabau.yg biasa orang sebut dengan nama bukittinggi.salam juga dari saya.arman bukittinggi.bergerak di bidang lawatan pelancongan...saya nak tumpang iklan kat blog ini..
Kalau ada di antara tuan dan puan yang nak datang bercuti ke padang.atau belum ada contact ntuk uruskan lawatan tuan dan puan.jangan risau.saya boleh bantu.untuk info detail nye.boleh contact saya di talian ..
Call/sms/whatsapp.:+6285374176166
FB .:komen ajo
Email..armanbukittinggi123@gmail.com.


Terima kasih..


Wasalam...

7Lines Holiday said...

assalamualaikum,,,,
salam sejahtera buat semua yang membaca blog ini
kami syarikat mempunyai legalitas di indonesia, Nak tumpang promotion sikit
bagi tuan puan yang nak melancong kat bukittinggi/ Padang,Medan dan bandung Kami 7LINES HOLIDAY tour & travel siap melayani anda kami sediakan : transport, hotel, and pakej tour
contact person : firman
Whats app : +62 82390 797959
email : firman_7linesholiday@yahoo.com / 7lines.holiday@gmail.com
blogger : 7linesholiday.blogspot.com
insyaallah tuan & puan boleh puas dengan service kami

Budget Tour Bukittinggi Padang Shopping Embroidery said...

Assalamualaikum kepada semua Percutian ke Bukittinggi Padang Saya Mukhlis Tourist Guide Kat Bukittinggi Padang,
Bukittinggi Merupakan Destinasi Percutian Yang menarik untuk dikunjungi selain View yg cantik, makan sedap dan tempat Shopping Embroidery banyak pilihan dan penduduknya Muslim senang untuk cari makan
Saya Mukhlis Driver cum Guide kat Bukittinggi bagi Tuan, Puan, abg,Akk yg nak datang Bukittinggi tapi belum ade contact untuk uruskan kat Bukittinggi insyallah saya boleh bantu uruskan sebaik mungkin sesuai dgn apa yg di minta. Dan bagi yang nak sewa Transportasi Kereta Innova, Van Pregio,Bas ,Bukittinggi bandar kecil sejuk makan sedap, tempat Shopping kain sulam banyak dari yg murah, menengah, Quality dan bagus buat bisness jual balik maupun nak pakai sendiri. Sila datang Bukittinggi nanti saya akan bw kat home industry kain sulam baik yg nak beli sehelai atau pun borong. Saya utamakan Quality bukan Quantity sila call Whatsapp +628197513210 or +6281268422608 untuk buat tempahan
Dan saya Mukhlis Budget Tours Bukittinggi Padang Tidak mengatas namakan Travel Agent Manapun untuk Promote saya punya khidmad, 
Dan saya ucapkan banyak terima kasih pada Blog ini atas share Percutian dengan adanya blog ni boleh berbagi Informasi dan khidmat

Wassalam 
Mukhlis Budget Tours Bukittinggi Padang

melancong_murah _baloi said...

Salam pelancongan

kita dari melancong murah baloi siap melayani percutian anda ke Padang Bukit Tinggi dan trip kita akan bawa ke Pulau untuk snorkeling, berenang , treking, bakar-bakar ikan , main gitar dan sebagainya..Berpengkalan di Malaysia, senang apa apa hal :D xmau ckp banyak jom jumpa di

Whatsapp: 0175367426 Nurul Insyirah
Instagram: melancong_murah_baloi
Facebook: melancong murah baloi

Ronni said...

salam kenal dari bukittinggi - padang
bagi yang nak melawat kat bukittinggi - padang, nak dapat kan harga termurah, dengan layanan yang Insya Allah baik, tanpa ada additional cost, mengutamakan kepuasaan tetamu. yang nak bertanya, sila hubungi saya di : +62 813634 08670 ( whatsapp ), +62 823 82094294, fb / email : rooni_h80@yahoo.co.id, kami melayani sewa transportation ( avanza, innova, minibus 10 - 13 seat, microbus 25 seats ), Hotel kami memberikan harga murah je, sesuai dengan keinginan tetamu semua. Homestay rm 40/night/pax. so, bagi yang melawat kat sini, jangan ragu untuk bertanya pada kami.

arman pribadi said...

Assalamualaikum.....
Salam dari MINANG KABAU...yang biasa disebut dengan nama BUKITTINGGI PADANG..Salam juga dari saya..ARMAN.bergerak di bidang pelancongan sebagai driver dan tour guide.juga melayani penyewaan transport pelancongan..Saya nak tumpang iklan kat sini..Bila ada Tuan dan puan nak buat rancangan untuk melawat ke BUKITTINGGI..Tapi belum ada contact untuk uruskan lawatan nya n.Jangan risau.Saya boleh bantu untuk aturkan lawatan nya..Untuk info detail nya..Sila contact saya ditalian...

Call/sms/what sapp..+6285374176166
E_mail.armanpribadi123@gmail.com


Terimakasih


Wassalam

hidyahtour bkt said...

salam tuan dan puan
kami mohon izin promotion di blog ni
kami salah satu agency pelancongan yang ada di bukittinggi,padang west sumatera indonesia.
yang sudah memiliki legalitas yang sah yaitu Pt.RISFY HIDAYAH WISATA.
bagi yang nak bercuti kat padang ,medan dll.boleh kami bantu uruskan.
dengan harga yang berpatutan.
untuk detail
sila hubungi kami di talian phone /whatsapp: +6282169960060 ( edward ardy)
atau tengok blog kami www.risfyhidayahgroup.blogspot.com
terima kasih sebelumnya

wassalam

(edward ardy)

Riki Chaniago said...

Salam sejahtra untuk semua yg membaca Blogger ini.saya riky driver guide kat bukittinggi.senantiasa melayani tuan,puan,adik,kakak.yg nak bercuti ke padang,bukittinggi medan.
Dengan servis.hotel berbintang sesuai bajed.trasport,bas,van,vragio,inova,avanza.semua armada terbaru.insyq allah tuan,puan,kakak,adik.boleh puas hati untuk datang berjalan dgn riky.coll /sms/whasapp :+6285355505655
Emaik. Rikichaniago1111@Gmail.com

primera trans said...

Jom...jom...
Cuti cuti Bandung with family
And get our amazing tour package for 4 Days 3 Night..
▪ 4 pax price about 940K/94sgd/284RM

▪ 5 Pax Price about 870K/87sgd/264 RM

▪ 6 Pax price about 820K/82Sgd/246 RM

▪7 Pax price about 785K/78.5Sgd/238 RM
πŸ‘ πŸ‘“πŸ‘žπŸ‘ŸπŸ‘’πŸ‘—πŸ‘œπŸ‘’πŸ’°

Note : Package included
▪ Daily transport included driver, fuel, tol, parking, driver meals
▪ New car with 7 seater, full Aircon
▪ Daily mineral water
▪ Breakfast daily from hotel
▪ Daily tour (as costumer request)
▪ Hotel 3 star with 2 person inside
▪ Airport pickup and drop
▪ Tax and service
Hotel choice 🏀🏣🏒
▪ Tebu hotel ( riau street )
▪ Fave braga (inside shoping mall)
▪ Kembang hotel (cihampelas jeans street, cihampelas walk shoping mall )
▪ Citra dream hotel (walking distance to pasar baru)
▪ Dbest hotel pasar baru (with pool)

More detail you can contact us
Primera Trans Bandung
Whatsapp : +62823 1522 3335
Gmail : primeratrans@gmail.com
Path : Primera trans
Facebook : Primera Trans Bandung

Happy holiday allπŸŽΆπŸŽ΅πŸ“πŸ“πŸŽ‰

alky chaniago said...

Assalamualaikum...

mohon maaf pada tuan/puan untuk boleh iklan dikit di sini. Semoga kebaikan hati puan dan puan untuk memberi izin iklan ini,menjadi amal ibadah allah swt hendak nya amin....

Salam dari saya AlKY Padang-Bukittinggi.

Kalau tuan dan puan nak melawat bukittinggi dan padang jangan risau hati sila hubunggi di no. +6285364057063. Kami juga menyediakan segala jenis transportasi...

kami arrange secara profesional dan rasa dan dengan penuh rasa kekeluargaan juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali. seperti ke Padang-Bukittinggi.

CONTACT PERSON: ALKY
MOBILE: /WHATSAPP+6285364057063
EMAIL: alkychaniago@gmail.com/ alkychan@ymail.com

alky chaniago said...

Assalamualaikum...

mohon maaf pada tuan/puan untuk boleh iklan dikit di sini. Semoga kebaikan hati puan dan puan untuk memberi izin iklan ini,menjadi amal ibadah allah swt hendak nya amin....

Salam dari saya AlKY Padang-Bukittinggi.

Kalau tuan dan puan nak melawat bukittinggi dan padang jangan risau hati sila hubunggi di no. +6285364057063. Kami juga menyediakan segala jenis transportasi...

kami arrange secara profesional dan rasa dan dengan penuh rasa kekeluargaan juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali. seperti ke Padang-Bukittinggi.

CONTACT PERSON: ALKY
MOBILE: /WHATSAPP+6285364057063
EMAIL: alkychaniago@gmail.com/ alkychan@ymail.com

alky chaniago said...

Assalamualaikum...

mohon maaf pada tuan/puan untuk boleh iklan dikit di sini. Semoga kebaikan hati puan dan puan untuk memberi izin iklan ini,menjadi amal ibadah allah swt hendak nya amin....

Salam dari saya AlKY Padang-Bukittinggi.

Kalau tuan dan puan nak melawat bukittinggi dan padang jangan risau hati sila hubunggi di no. +6285364057063. Kami juga menyediakan segala jenis transportasi...

kami arrange secara profesional dan rasa dan dengan penuh rasa kekeluargaan juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali. seperti ke Padang-Bukittinggi.

CONTACT PERSON: ALKY
MOBILE: /WHATSAPP+6285364057063
EMAIL: alkychaniago@gmail.com/ alkychan@ymail.com

alky chaniago said...

Assalamualaikum...

mohon maaf pada tuan/puan untuk boleh iklan dikit di sini. Semoga kebaikan hati puan dan puan untuk memberi izin iklan ini,menjadi amal ibadah allah swt hendak nya amin....

Salam dari saya AlKY Padang-Bukittinggi.

Kalau tuan dan puan nak melawat bukittinggi dan padang jangan risau hati sila hubunggi di no. +6285364057063. Kami juga menyediakan segala jenis transportasi...

kami arrange secara profesional dan rasa dan dengan penuh rasa kekeluargaan juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali. seperti ke Padang-Bukittinggi.

CONTACT PERSON: ALKY
MOBILE: /WHATSAPP+6285364057063
EMAIL: alkychaniago@gmail.com/ alkychan@ymail.com

Riko Adryansyah said...

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Apa bila Tuan/Puan ingin melawat bersama family atau rakan-rakan kat Padang - Bukittinggi dan memerlukan kenderaan jangan risau hati, KITA HOLIDAYS INDONESIA menyediakan PAKET TOUR dan PENGKHIDMATAN KENDERAAN dengan harga yang sangat berpatutan, dan dengan driver yang mesra, educated, baik hati,sopan dan sudah lama berpengalaman dalam memberikan pelayanan pada pelancong dari Malaysia. Menjadikan lawatan Tuan/Puan sangat berbaloi dan bermakna.

Contact person :
RIKO ADRYANSYAH

Mobile : +62 813 6565 4104 ( WhatsApp )
E_mail : riko_kitaholidays@yahoo.com

Wassalam

Riko Adryansyah said...

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Apa bila Tuan/Puan ingin melawat bersama family atau rakan-rakan kat Padang - Bukittinggi dan memerlukan kenderaan jangan risau hati, KITA HOLIDAYS INDONESIA menyediakan PAKET TOUR dan PENGKHIDMATAN KENDERAAN dengan harga yang sangat berpatutan, dan dengan driver yang mesra, educated, baik hati,sopan dan sudah lama berpengalaman dalam memberikan pelayanan pada pelancong dari Malaysia. Menjadikan lawatan Tuan/Puan sangat berbaloi dan bermakna.

Contact person :
RIKO ADRYANSYAH

Mobile : +62 813 6565 4104 ( WhatsApp )
E_mail : riko_kitaholidays@yahoo.com

Wassalam


Dexo Sky said...

Keren

Wendrina Cyber

Informasi Wisata

Dhani Tour Bandung said...

Salam sejahtera Tuan / Puan, Sebelum itu ingin memohon maaf kerana membuat promosi disini...
Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki(Amiin). Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :

WhatsApp : +6282214441280 / +6282282222896
Call : +6282214441280
Call : +6282282222896
Email : Dhanibandung@yahoo.com
Blog : paketpelanconganbandung.blogspot.com (Dhani Tour Bandung)
Website : www.paketpelanconganbandung.com
Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan...Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...

KAMI PUN MENYEDIAKAN PAKET BERUPA TRANSPORT DAN HOTEL

Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung.
Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Tour Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja... Wassalam dan Terima Kasih...

JOM MELANCONG INDONESIA…
CITY TOUR BANDUNG DAN CITY TOUR JAKARTA

jacky panduwisata said...

Salam pada admin
Mohon maaf saya iklan sikit di blog ini. Kami dari PT. MENARA HOLIDAY memawarkan pakej Percutian bukittinggi -padang. Banyak tempat" indah yang dapat kita lawati. Sekiranya tuan dan puan ada rancangan untuk datang kesini, sila coba perkhidmatan dari kami. Untuk info tempat” lawatan dan haraga pakej sila contact kami
Whatsapp : +6281372282345
Email : menaraholiday88@gmail.com
Facebook : Jacky Panduwisata

Insyaallah kami akan memberikan pelayanan yang memuaskan dengan harga yang berbaloi....
Jom datang Bukittinggi-Padang

Trims
Wassalam

PT. MENARA HOLIDAY

Percutian ala Bajet said...

assalam, kami ada menyediakan ground pakej ke Padang-Bukit Tinggi dengan harga yg sangat berpatutan!bermula RM450, siap makan, hotel, entrance fee, transport, driver, tinggal bawa duit shopping je tau ^_^
.
whatsapp +6012-6047593
ig @percutianbajet

Percutian ala Bajet said...

assalam, kami ada menyediakan ground pakej ke Padang-Bukit Tinggi dengan harga yg sangat berpatutan!bermula RM450, siap makan, hotel, entrance fee, transport, driver, tinggal bawa duit shopping je tau ^_^
.
whatsapp +6012-6047593
ig @percutianbajet

Saidina Umar said...

Promo bulan agustus dan september
Tour medan lake toba
Harga rm445/pax min 5 pax
Tour Lombok
Harga Rm550/pax min 5 pax
Pakej include :: transport , meal 6x (breakfast , lunch and dinner) , hotel , air mineral , entrancefee
Pakej tidak termassuk ::
Tiket flight and return , extrabed , tipping guide.
Sila book percutianmu bersama cuti cuti holidays
Untuk lihat eternery pakej, profile cuticutiholidays boleh check our blogspot
http://melancongmurahsodap.blogspot.co.id/p/blog-page_27.html?m=1

Saidina Umar said...

Promo bulan agustus dan september
Tour medan lake toba
Harga rm445/pax min 5 pax
Tour Lombok
Harga Rm550/pax min 5 pax
Pakej include :: transport , meal 6x (breakfast , lunch and dinner) , hotel , air mineral , entrancefee
Pakej tidak termassuk ::
Tiket flight and return , extrabed , tipping guide.
Sila book percutianmu bersama cuti cuti holidays
Untuk lihat eternery pakej, profile cuticutiholidays boleh check our blogspot
http://melancongmurahsodap.blogspot.co.id/p/blog-page_27.html?m=1

Saidina Umar said...

Promo bulan agustus dan september
Tour medan lake toba
Harga rm445/pax min 5 pax
Tour Lombok
Harga Rm550/pax min 5 pax
Pakej include :: transport , meal 6x (breakfast , lunch and dinner) , hotel , air mineral , entrancefee
Pakej tidak termassuk ::
Tiket flight and return , extrabed , tipping guide.
Sila book percutianmu bersama cuti cuti holidays
Untuk lihat eternery pakej, profile cuticutiholidays boleh check our blogspot
http://melancongmurahsodap.blogspot.co.id/p/blog-page_27.html?m=1

Saidina Umar said...

Promo bulan agustus dan september
Tour medan lake toba
Harga rm445/pax min 5 pax
Tour Lombok
Harga Rm550/pax min 5 pax
Pakej include :: transport , meal 6x (breakfast , lunch and dinner) , hotel , air mineral , entrancefee
Pakej tidak termassuk ::
Tiket flight and return , extrabed , tipping guide.
Sila book percutianmu bersama cuti cuti holidays
Untuk lihat eternery pakej, profile cuticutiholidays boleh check our blogspot
http://melancongmurahsodap.blogspot.co.id/p/blog-page_27.html?m=1

Ayu lestari said...

Assalammualaikum puan / tuan
mohon maaf kami numpang promotion
kami salah satu agency promotion medan,menyediakan paket tour medan dengan harga berbaloi dan service yang memuaskan hati.


Sila call/whatspp/line: +628116409899 Ayu
+60196433949 Nassaruddin
email:ayumenik89@yahoo.com
instragram:ayu_gendhis89
BBM:D0D92CF0


waalaikumsalam

Sopir pelancongan said...

Assalamualaikum.

Salam dari MINANGKABAU.atau selalu di sebut dengan nama BUKITTINGGI.
Salam buat admin.
Salam juga dari saya Komen ajo.
Saya nak menyapa tuan dan puan.Abang dan akak.pak cik dan mak cik.dan semua yang nak berencana untuk mengadakan lawatan ke bukittinggi..Saya ada penawaran menarik untuk percutian anda.dan juga melayani jasa transport.
Untuk info detail nya silahkan contact saya di talian.

Call/sms/whatsapp.
.+6281363990477
Email.sopirpelancongan@gmail.com

Terimakasih

Wassalam

Menara Holiday said...

Salam pada Admin

Mohon maaf saya iklan sikit di blog ini. Kami dari PT. MENARA HOLIDAY menawarkan pakej Percutian Bukittinggi – Padang. Banyak tempat-tempat indah yang dapat kita lawati. Sekiranya tuan dan puan ada rancangan untuk datang kesini, sila coba perkhidmatan dari kami, karna dalam perjalanan tuan dan puan kami siapkan juga insurance untuk memberi kenyamanan dalam perjalanan tuan dan puan. Untuk info tempat-tempat lawatan dan haraga pakej sila contack kami
Whatsapp : +6285658236999
Email : menaraholiday88@gmail.com
Facebook : https://www.facebook.com/menara.holiday.9 ( Menara Holiday )

Insya allah kami akan memberikan pelayanan yang memuaskan dengan harga yang berbaloi.
Jom datang Bukittinggi – Padang

Trims
Wassalam

PT. Menara Holiday

PAk JUSTAN DI BATANG said...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

Yola Agusti said...

Salam sejahtera..
Perkenakan saya Yola Tour Operator di PT PESONA JEJAK WISATA T&T BUKITTINGGI.
saya ingin menarwarkan Pakej Percutian Padang - Bukittinggi dan tempat tempat menarik lainnya di Sumatara Barat atau Indonesia dengan harga yang menarik.untuk informasi Silahkan hubungi kami di
Whatsapp + 62 823 8847 1349 ( Yola ) + 62 818 1080 3803 ( Subari )
E-mail : Bari.jejakbali@yahoo.com
Telp : 0752 33543
Facebook : Bari Panduwisata
Website : http://baripesona.blogspot.co.id/

Insyaallah kami akan memberikan pelayanan yang terbaik dan memuaskan.

Wasallam

Newer Post Older Post Home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...