Klik Klik..

Monday, November 25, 2013

Promosi AirAsia Free Seats untuk Travel 2014 kembali lagi!




Aku rasa time aku tengah menaip kat blog skang ni portal AirAsia confirm still 'jem' ngan orang2 yang mencuba dengan gigihnya untuk booking tiket.. huhuh.. Kalau terer bab tips n trick nak booking tiket time promo AirAsia neh mmg boleh dapat tiket murah.. seriyes..huhuhu..tapi kena cepat dan penuh persediaan la sebab sekelip mata je orang lain akan grab..

(T_T) aku pon gatal je tangan nak book.. tapi planning taon depan kena betol..huk huk.. anyway, aku dah jumpa beberapa date yang menarik dengan tiket yang murah untuk destinasi cam Bandung, Korea, Bejing.. tapi tahan je lah dulu.. dah banyak komitmen 2014 ni.. 

Anyway, antara tips n trick yang korang leh guna untuk tujuan mem'booking' neh kalo ikut stail yang selalu aku guna camni:

1. sebelum kol 12am tu ko dah login siap2 page AirAsia tuh..login la awal setengah jam ke..huhuh.. faktor kelajuan internet pon memainkan peranan juga.. so far, Unifi menjalankan tugas dengan baik.. eh! :D

2. make sure dah siap kaji cuti untuk tahun nak travel tu siap2..contohnya kalau 2014, ko dah belek dah bila date2 cuti umum/cuti sekolah.. pastu dah ada list option date yang ko nak travel.. ini sesuai untuk orang yang bekerja makan gaji + ada anak yang sekolah la.. kalo jenis bujang dan kerja takde masalah nak apply cuti bila2 so korang untung di situ.. :P.. tapi biasanya susah nak jumpa tiket murah time peak season.. ko kena pilih time yang takde cuti umum/sekolah baru senang nak dapat tiket murah..

3. AirAsia nyer tips kata guna IE9 atau Firefox lebih laju compare ngan platform lain.. yang ni aku dah test guna FireFox..pergh, agak memberansangkan juga tahap kelajuan nak menembusi talian tuh..huhu..

4. Make sure info pasal profil penumpang ni ko dah key in siap2 dalam sistem so nanti senang.. 

So far yang penting pada aku itu jek la.. huhu..lagik best kalo ko ada Big Card..so ko dapat special awal sehari nak booking date.. tapi tengok jugakla.. macam yang aku tengok semalam.kebanyakan yg 0 points diorang offer pon cuma lokasi dalam Malaysia dan negara2 jiran cam Indon/Thailand jek..huhuh..

Oklah..selamat merancang percutian.. :P aku try gode2 dpt seat gi Bandung return utk 4 orang (rm358), pastu Beijing & Seoul return 4 orang rege sama (rm2118)...hmm menarik.. poket je yg tak berapa menarik..huhuhu.. takpelah..bagilah orang lain melancong dulu.. (ayat sedapkan hati)..

Oklah.. nanti merapu lagi.. 
jha neh..

1 comment:

Zura Lee said...

aku pun tgk saje je tadi....aku kan baru nk start idup semula...

Newer Post Older Post Home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...