Klik Klik..

Tuesday, April 29, 2014

Nasi Kerabu di Hujung Minggu :)


Ini kisah hujung minggu lepas yang lepas.. huhu.. biasalah anak jati Kelate kalo tak breakfast nasi kerabu sesekali memang tak sah kan.. jadinya hari tu tetiba mood rajin nak wat nasi kerabu sendiri.. biasanya 3 bulan sekali aku watla nasi kerabu neh.. resepinya simple je tapi renyah... mau 3 jam ngadap nak bagi siap memasak kalo buat sorang2 kan..huhuhu.. part renyah nyer time nak goreng kelapa n tumbuk2 isi ikan tuh la.. takat ulam-ulaman tu potong2 je.. :P


budu dan sambal lada tiada dalam gambar..tapi ada tau sebenarnya.. x complete kalo takde dua neh.. ihiks..


Alhamdulillah.. ni antara salah satu resepi yang diperturunkan mak aku..heheh..mak aku masak meme sedap tp anak pompuan dia neh tak berapa nak rajin sangat... agagagaga.. aku siap taip simpan dlm notes henpon kot senang nak belek resepi bila nak masak lenkali..hahaha.. details resepi lenkali kalo rajin aku share step by step..agagaga.. :P


resepi ibu saya..yums!!


itadakimasu!!

1 comment:

Zura Lee said...

aku nyampah betol nk hiris daun kesum..tk tau naper...siyes aku nyampah...hahaahahaha

Newer Post Older Post Home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...