Klik Klik..

Tuesday, December 15, 2015

JJCM: Restoran Pavillion Steak & Grill, Sg. Ramal Dalam


Bismillah..

Cerita pasal makan lagik.. sama cam post sebelumnya.. fokus kat area Sg, Ramal Dalam, Kajang.. kitorang sempat mencuba lagik satu restoran western food yang baru dekat ngan area rumah kitorang ni.. huhuhu kedai ni memang lagi dekat leh jalan kaki jek pon.. :P Actually family member sekolah menengah tuan empunya kedai ni.. Asalnya dulu kedai makanan Arab, so lepas kakak member ni ambil alih perniagaan ayah dia so rebranding la kedai jadik western food tapi still menu makanan arab ada disediakan kalo nak makan.. kira menu international la gitu bergabung..hehe..

Nama kedai dia:

Pavillion Steak & Grill
6044, Jalan Besar,
Kg. Sg. Ramal Dalam,
Kajang, Selangor.

03-8912 3360


Smart jek tengok logo dia.. hehe.. teringat siri reality show Hell's Kitchen nye logo..

Jom kita belek apa menu dia.. Kitorang try masa awal2 pembukaan kedai ni tak silap dalam bulan Oktober 2015 kot.. Sempat la aku ajak Don and family join skali.. :) 


antara pilihan menu western..

tengok gambar pon dah terliur.. :)

yang ni lak pilihan untuk pizza..

pasta pong ado...

sizzling ngan burger pon ada gak.. pilih jangan tak pilih.. :P

suasana kedai.. rasanya 80% masih mengekalkan konsep kedai lama sebelum rebranding kot.. kalau tak silap la.. aku suka gak tengok sebab berkonsepkan kayu..

air jus buah-buahan..hehe, kenmain semua order jus buah..sebab apa tau tak..sebab time kitorang pi tu time promotion pembukaan kedai, sapa order main dish dapat free jus buah satu..hik hik..

ni air mint tea kot tak ingat lak nama dia.. asben la yang order ni..suka bebenor.. siap dapat free dessert arab sebab order air ni.. tu kuih baklava kot tak silap nama dia.. :P

aku order Chicken Cordon Bleu (RM13).. huhu.. memang favourite menu kalau makan kat Secret Recipe.. so saja la nak cuba kat sini.. not bad gak tapi rasanya yang Secret Recipe lagik moist kot cheese dia..tapi rege kat sini memang lagik murah la kan.. :)

asben order set Lamb Chop (RM15).. besar gak portion..puas hati.. black pepper sauce dia pon sedap gak..

yang ni menu untuk anak Don.. set Goldon Crispy Chicken Chop (RM11).. boleh tahan sedap, memang crispy... berebut budak2 ni makan..huhuh..portion dia memang besar weh, berbaloi sangat ngan harga.. leh kongsi 2 orang makan..

pastu kitorang try gak salah satu pizza yang ada.. tak ingat dah order yang mana.. kalo tak silap La Pizza Cremo Di Tonno (RM20) kot.. huhu kenmain nak menyebut namanya... aku copy paste dari menu jek.. yang ni ada tuna kot.. sedap jugak la... tak macam pizza2 biasa order kat Domino atau Pizza Hut.. rare sket rasa dia..hihi.. :P

yang ni menu Don order.. Grill Salmon Steak (RM18) .. besar giler ikan salmon ni..huhuhuh.. sekeping gedabak dalam pinggan besar tu.. :) puas hati makan.. white sauce dia pon ok jugak.. 

tengokla pinggan dia memang besar2.. so berbaloi gak la makan sini compare dengan harganya kan.. :)

dua famili tersenyum riang perut kekenyangan.. hehehe...

Kat Bangi ni memang banyak gak kedai Western Food kalau nak cuba... Pavillion Steak & Grill ni wajib masuk dalam list korang kalau nak cuba jalan-jalan cari makan kat area sini.. :) makin meriah tengok kedai dia skang penuh jek keta.. tapi tu la.. ruang untuk parking rasa terhad sket.. tapi rasanya setakat nak muatkan 10-20 keta ok lagi kot.. :D

Selamat mencuba!
Jha neh~

3 comments:

Baber Zb said...

Niceeee...!!!

PAk JUSTAN DI BATANG said...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

PAk JUSTAN DI BATANG said...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

Newer Post Older Post Home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...